Gondolatok autószerelő választás előtt

Mai modern világunkban, ahol az élet szinte minden területét lefedi az elektronika, nagyon ritka, hogy valamely szolgáltatást azért válasszunk, mert az egyik barátunk azt „ajánlotta”. Bizony, a szájról-szájra terjedő, hagyományos információ átadás az innovatív technológiának köszönhetően –internet- manapság roppant ritka. Ám mégis van egy tipikusan olyan szolgáltatás az életünkben, amihez akkor tudunk valós és igaz bizalommal fordulni, ha az egyik ismerősünk meleg szavak kíséretében proponálta azt. Valószínűleg e sorok olvasása közben többen már mosolyognak is a bajszuk alatt, hiszen kitalálták, az autószerelésről van szó. A jó és hozzáértő autószerelő híre gyorsabban terjed, mint az influenza, amin tulajdonképpen nem is lehet igazán csodálkozni, hiszen minden autótulajdonos álma, hogy a szeretett verdát hozzáértő kezek szervizezzék, ráadásul jutányos áron és a lehető legkevesebb idő alatt.

Ha pedig ez az álom megvalósul, szívesen beszélünk róla az ismerőseinknek, mint ahogy arról is gyakorta beszámolunk, ha valamivel elégedetlenek vagyunk a téma kapcsán. Éppen ezért, ha az Ön életében éppen most aktuális az autószerelő kiválasztása, tartsa nyitva a szemét és a füleit! Az autószerelő és a szolgáltatását igénylő személy között mély bizalomnak kell lennie, ez nem vitás. A bizalom ez esetben, csakúgy, mint az egyéb kapcsolatoknál, az idő függvénye. Az időé és a tapasztalásé. Vannak azonban olyan jelek, amelyeket, ha időben észlelünk és értelmezünk, többé-kevésbé meg tudjuk jósolni, beválik-e majd a választott autószerelő vagy mégsem. Nos, az igazság az, hogy a megfeszített, stresszes életvitelnek „köszönhetően” szinte minden ügyes-bajos dolgunkat telefonon vagy e-mailben oldjuk meg, hiszen a személyes találkozóra csak ritkán ér rá az ember.

Egy telefonbeszélgetés során nehezen lehet kialakítani bármely releváns véleményt, de korántsem lehetetlen. Ha időpontot egyeztetünk a szervizzel, figyeljük meg, milyen tónusban és stílusban szól a kagylóba a másik fél, mennyire udvariasan és türelmesen kezel minket, ügyfeleket. Most lehetséges, sokan gondolják azt, nem puccos fogadásra foglalunk asztalt, hanem szerelőműhelybe, felesleges udvariaskodni- ám ez nem teljesen igaz. Az a vélt légkör, ami a telefonon keresztül átjön a mi térfelünkre, többé-kevésbe a műhely sajátja is. Ha megvan a személyes találkozó időpontja, a szerelőműhelybe belépve figyeljük meg alaposan a környezetet: a koszos, rendszerezetlen és rendetlen kép nem utal semmi biztatóra. A hozzánk lépő autószerelő magatartása is árulkodó lehet: felajánlja-e a csereautó lehetőségét a javítás idejére, ad-e tételes árajánlatot, hajlandó-e a garanciát adni a műhely munkájára?

A lényeg, mint sok más esetben, az első benyomás megítélése. Egyébként az alkatrészek kérdése is problémás tud lenni: egyes autószerelők ugyanis nem hajlandóak beépíteni azokat a komponenseket, amelyeket nem ők vettek, ha pedig mégis rábólintanak a kérésre, a tapasztalat azt mutatja, drágább lesz a munkadíjuk. Logikus az a hozzáállás, miszerint az autó tulajdonosa maga szeretné a jó minőségű alkatrészeket kiválasztani, ha viszont ez mégsem hozzáértéssel történik, a verda pedig újra bemondja az unalmast, kit vádolunk? Persze, hogy az autószerelőt! Így talán már érthető a másik oldal álláspontja is, hiszen senki sem szeretné, ha a nem megfelelő tartozékok miatt a saját hírneve forogna kockán. Miért tértünk ki erre a rövid kis szösszenetre? Nos, a válasz egyszerű: amikor legelőször betesszük a lábunkat a műhelybe, mindenképpen érdemes a hozzávalók beszerzéséről is értekezni, és tisztában lenni a ’miért’-ekkel, nehogy a végén problémánk adódjon a félreértésből.

Print Friendly, PDF & Email

yatoo