Minőségi nyári gumi kínálat

Nyári abroncsokat vásároljunk a Gumipark műhely boltjaiból. Áruk kedvező és még fel is szerelik őket. A nagyon jó áron kínált Aurora K706 gumiabroncs megbízható. Egyenes futása kivételes, kopásállóssága átlagon felüli értékkel rendelkezik. Infinity INF-30 típusú abroncs mintázata nemcsak esztétikus, de kivételes tulajdonságokkal is rendelkezik. Élettartama hosszú. A jó minőségű nyári gumi alacsony árfekvéssel rendelhető meg.

A Sportiva Compact nyári gumi anyag összetétele megegyezik a nevezetes Barum, General és America gumiéval. Pontosabb irányíthatóságot biztosít, mint az előzőekben felsorolt típusok. Erőssége abban rejlik, hogy alsókategóriás áron kínálja a középkategóriás minőségű abroncsokat. A Rosava BC-49 típusú nyári gumi személyautókra tervezett abroncs. Esős utakon nagyon labilisan mozog, így csak száraz utakra ajánlott.

Filmek és autók – Magnum Ferrarija

Ferrari GTS 308A legtöbb filmben felbukkannak különleges vagy épp megmosolyogtató autócsodák, amelyek vagy beszélni tudnak, mint a Kicsikocsi vagy esetleg olyan régi autókat idéznek fel bennünk, mint Columbo Peugeotja, és olyan sok kalandban lesz részük, mint Louis de Funes Citroenjei.

De kezdjük mindjárt a legelején! Hogy miért épp Magnum Ferrarijára esik a választásunk az első cikkben? Talán azért mert egy Ferrari mindenhol előnyt élvez 🙂

A film készítői egy Porschet képzeltek első körben Magnum szépen megformált, klasszikus bajsza alá, ám az olasz Ferrari 308 GTS-t mai napig legjobb választásnak tekinthetjük. A filmes stúdió ugyanis az egész történetet eleinte egy Porsche 928 V8-as akkori német újdonság alá írták. Amiben Magnum magánnyomozásainak valódi nyomatékot is adott volna a 240 lóerős autó. A Porsche ötletét az autógyártó cég vetette el, mert nem volt hajlandó extra méretű panoráma tetős változatot építeni a filmesek kérésére.

Mivel a Ferrari 308 GTS targatetős volt alapból, így a helikopteres felvételek kiváló látványt nyújtottak akció közben. Ám az alacsony építésű Ferrarit így is át kellett alakítani, hogy Tom Selleck feje ne lógjon ki nagyon a szélvédő tetején, ám, ha figyelmesen megnézzük a szemből vett jeleneteknél, még így is kilóg Magnum feje az autóból. Főleg, mikor felcsapja baseball sapkáját.

Genfi Autószalon 2013

Megnyílt a 83. Genfi Autószalon, amelyre március 7-től, március 17-ig közel 700 ezer látogatót várnak a rendezők, a 11 napos seregszemlén pedig 900 autót mutatnak be. Idén is minden autógyártó képviselteti magát. A március 7-ei megnyitót szokás szerint két napos sajtónap előzte meg, ahol a világ média számára nyújtottak a bemutatandó autókról előzetest.

A Genfi Autószalon idei sikertermékei lehetnek a sportkocsik, a kombik és a kis szabadidő-autók, a sok újdonság és a remek szervezés több mint 10 ezer újságírót vonzott a rangos autókiállításra, amit a világ 5 legfontosabb kiállításai közé sorolnak a szakértők.

Idén vezető szerepet játszanak a lóerők a kiállításon, mintha minden gyártó erre hegyezte volna ki ide elhozott autóját. Újdonságnak számít a hibrid hajtású két bivalyerős, 900 lóerős autó: a McLaren P1 és a Ferrari LaFerrari. A kettő között a különbség csupán annyi, hogy a brit járműben egy 3,8 literes V8-as turbómotor, míg az olaszban egy 6,2 literes szívó V12-es motor dübörög a villanyhajtás mellett.

Használt autók vs. új autók

Sok esetben kérdés, még a megfelelő pénzösszeg birtokában is, hogy használt autót érdemesebb vagy új autót vásárolni?!

A kérdés nem csak a válság miatt lehet jogos. Érdemes-e több milliót kiadni egy nulla kilométeres autóért, ami ugyanazt tudja, mint használt társa, A-ból B-be juttatja el utasát.

Persze ez nem annyira egyszerű, hisz általában autó vásárlásakor felmerült igényeinket párosítjuk a kiszemelt jármű köré, s ha igényeink és a kiszemelt autó – legyen az használt autó vagy új – találkozik, az átlagos autósból vásárló lesz.

Használt autó vásárlásakor sok mindenre kell azonban oda figyelni. Azzal most nem szeretnék foglalkozni, hogy különösképpen kell az eladóval szemben résen lennünk, ismerve az interneten is keringő rémhíreket, amelyek, ha félig igazak is, ér annyit, hogy maximálisan figyeljünk.

Elkészült Mr. Bean McLaren F1 autója

Rowan Atkison, a legendás Mr. Bean esetlen figuráját életre keltő brit színész még 2011-ben törte össze McLaren F1 típusú autóját. Mr. Bean fanatikus autórajongónak számít, és nem azért vásárolta a ritka és szélvész gyors sportautót, hogy garázsban tartsa, hanem rendszeresen közlekedett is vele.  Egészen 2011. augusztus elejéig, amikor is megcsúszva a nedves úton egy fának csapódott, az autó hátulja, a hírek szerint ki is gyulladt.

Az autó 1997-es gyártású, és mindössze 71 darab készült utcai használatra belőle, ami mára az eredeti 640 ezer fontos árának akár másfélszeresét is érheti, nem csoda, ha Mr. Bean nem a roncstelepre, hanem szervizbe vitte, és nemrég fejeződtek be a javítási munkálatok. A végösszeg 910 ezer font, amit nyílván az önrészen felül Mr. Bean biztosítója térít meg.

Autók – kevesebb lenne a világ nélkülük?

Meglehet érdekes ezt a kérdést feltenni így a 21. század második évtizedének elején, amikor a társadalom egyik mozgatórugója, közlekedésünk alapjai lettek az autók.

Figyeljük meg, hogyan ívelt át az autók fejlődése közel 250 esztendőn keresztül, és nyugodtan kijelenthetjük mai napig nem állt meg. Sőt!

Amikor Cugnot francia mérnöknek azt kellett megoldania, hogy a nehéz ágyúkat miképp tudja egyik helyről a másikra minél gyorsabban és könnyebben elszállítania egy önmeghajtású mozgó járművet álmodott. Mivel még csak 1771-et írtak, így az elérhető technikai eszközök kimerültek a gőz adta megoldásokban. Hatalmas erős szekerére gőzüstöt szerelt, ami meg is hajtotta a „járművet.” Enyhe jóindulattal mondhatjuk, hogy megszületett az első automobile, vagyis az autó.

Ez az első próbálkozás megindította a feltalálók fantáziáját, s nem is hagyták nyugodni, Isaac Rivaz 1804-ben már egy métert haladt is járművével, már nem gőzt használt, hanem éghető gázokkal kísérletezett. Megteremtette ezzel a modern, mai autómotor atyját.

Ötven évvel később egy belga feltaláló Jean Joseph Lenoir Rivaz találmányából kiindulva 1860-ban szabadalmaztatta is az éghető gázokkal működő motorját. Néhány évvel később, 1876-ban Nikolaus August Otto alacsony fordulatszámú négyütemű motorral állt elő, amivel égen és földön minden megváltoztatott.

Ez a momentum volt az, ami a mai autók működését megalapozta, ehhez azonban szükség volt Karl Friedrich Benz zsenialitására is, aki az első benzinmotoros autót építette 1886-ban.

És itt változott meg a világ!

Járművek, autók – használt autók – nem csak megszállottaknak

Az autók világa iránt érdeklődők számára mindig akadnak olyan újítások, technikai vívmányok, vagy éppen izgalmas hírek, melyekről nem szeretnének lemaradni. Természetes, hogy a járművek és a sebesség megszállottjai szeretnének otthonosan mozogni a világ vezető márkáinak korszakalkotó megoldásainak terén. A témakör színességét az is alátámasztja, hogy azok is magukénak érezhetik azt, akik anyagi lehetőségeiknél fogva nem feltétlenül engedhetik meg maguknak a drágább kategóriás autókat. Használt autó vásárlásakor viszont érdemes odafigyelni azokra a kritikus pontokra, melyeken akár el is csúszhat a vásárlás.