Mikor kell gumiabroncsot cserélni?

Azok a személyek, akik úgy döntenek, volán mögé ülnek, a lehető legnagyobb felelősséget vállalják nemcsak maguk, de a közelükben lévő emberek irányába is. Lankadatlan figyelem, éles érzékek, kiváló reflex és gyors problémamegoldás- ezek a tulajdonságok mind szerepelnek a jó sofőr kelléktárában, a kifogástalan KRESZ tudás és a rengeteg tapasztalat mellett. De mi van akkor, ha az imént ecsetelt jellemzők megléte mellett mégis megtörténik a váratlan baj?

Ki vagy mi hibáztatható az ilyen sajnálatos szituációkban? Nos, a legtöbbször egy másik sofőr vagy maga a gépjármű, amiben ülünk. Jelen cikkünkben ez utóbbival fogunk részletesen foglalkozni, különösen kivesézve a nyári és téli gumiabroncsok nem megfelelő használatából adódó problémalehetőségeket. Ha megszerezte a jogsiját, és már egy ideje „jelen van” az utakon, tudja: a téli gumit akkor kell nyári abroncsra cserélni, ha a hőmérséklet 7C0 alá csökken. Értelemszerűen ez a szabály fordítva is igaz, ha a hőmérséklet magasabb a már említett 7C0-nál, irány a szerviz, ahol a srácok szakszerűen kicserélik az abroncsot az időjárásnak megfelelő típusura.

Érdemes megfogadni a szakemberek tanácsát a gumiabroncs cseréjét illetően, és nem halogatni a szervizben tett látogatást. Sokan sajnos még mindig abba a tévhitbe ringatják magukat, hogy a téli gumiabroncs tökéletesen alkalmazható nyáron is. Ennél nagyobb hibát aligha lehet elkövetni, hiszen, ha nem váltunk az évszaknak megfelelő szettre, balesetet is okozhatunk, emellett pedig tönkretehetjük az olcsónak korántsem mondható téli gumikat is. A tipikusan a hideg időjárásra kifejlesztett abroncs szett minimális profilmélysége (4 milliméterről beszélünk) a kánikula idején úgy olvad, mint a fagylalt. Ezzel ellentétben a nyári gumiabroncs kiválóan alkalmazkodik a magas hőmérsékletű utakhoz, nem kopik, remekül simul, ezáltal pedig kevesebb üzemanyagot is fogyaszt az autó –ami, lássuk be, manapság rendkívül releváns.

Figyelem! A téli-nyári gumiabroncs csere sem mindig váltja be a hozzá fűzött nagyszabású reményeket, hiszen, ha a szóban forgó szett öregebb öt évnél, az egykori minőség már egyáltalán nem garantált! Mit lehet ilyen helyzetekben tenni? Nos, az egyetlen járható út, ha beinvesztálunk az új garnitúrába, ami, bár nem az olcsó, hosszú távon nagyon is megtérül a cikkünkben részletezett tényezők miatt. Két módszer áll tehát a sofőrök rendelkezésére: vagy vadonatúj abroncsokat vásárolnak, vagy pedig, ha ez meghaladja a pénztárca kapacitását, jó minőségű használt gumiknak szavaznak bizalmat.

Print Friendly, PDF & Email

yatoo