A legjobb túramotorokkal könnyedén bejárhatjuk Európát

Mostani cikkünkben a legjobb túramotorok között szemezgetünk. Egy túraendúrón bejárni egész Európát talán több is, mint egy kaland, jogosan nevezhetjük inkább életérzésnek. Saját tempónkban vezethetünk lenyűgöző tájakon, utakon, vidékeken keresztül. Senkihez és semmihez nem kötötten, ébredhetünk a tengerparton, hogy aztán egy egész napos utazás és ezer méterekkel a tengerszint felett térjünk nyugovóra. Ahhoz, hogy a kalandok örökké emlékezetesek maradjanak, kreativitásunk mellett szükségünk lesz egy kellően erős, de mégis kényelmes túramotorra. Ami a városi körülmények között tökéletes, „terepen” már lehet, hogy szenvedés lesz. A paletta széles, hiszen sok gyártó készít kiváló gépeket – de nézzünk is meg néhányat a legjobb túramotorok közül.

KTM 1290 Super Duke GT 2021

Egy kifejezetten erős, Euro 5 -ös szabványnak megfelelő motorral a KTM egyik zászlóshajója. A GT szériás túraendúrók legújabb darabja olyan társunk lesz, akire minden körülmények között számíthatunk. 23 literes tankkapacitásának köszönhetően kevés megállóval tehetünk meg nagy távolságokat. 1301 köbcentiméteres motorja 173 ló erejével repít minket, az elektronikus felfüggesztés a gyors váltó és a stabil alváz segítségével a legnagyobb szerpentíneken is kényelmes ülést biztosít. A 2019-es KTM 1290 Super Duke GT is népszerű darab volt, melyet továbbfejlesztve, finomítva még jobb teljesítményre teszik képessé ezt a túramotort.

2021 Ducati Multistrada V4

Ha motorsportról van szó, az olasz Ducati márka garanciát jelent a minőségre. A Multistrada egy igazán sokoldalú túraendúró. Legyen szó aszfaltról vagy nehezebb, homokos – kavicsos terepről, minden körülmények között megállja a helyét. Így nem csak egy motoros körutazáson lesz remek társunk, de utána akár munkába járáshoz is bátran használhatjuk. 1262 cm3-es, folyadékhűtéses, 170 lőerős motorral rendelkezik. Választhatunk a küllős vagy öntött aluminium kerekekkel készült darabok között, igény szerint pedig távolságtartó tempomattal is kiegészíthető.

Lehetséges a kulcsnélküli indítás és egy meredekebb emelkedőn pedig hagyatkozhatunk az elindulást segítő asszisztenciára is. Lehetőség van csatlakoztatni okoseszközeinket is, amelyet a 6,5′ méretű színes TFT kijelzőn könnyedén vezérelhetünk is. A Ducati Multistrada kiváló kombinációja a sport-, a túra- és az ingázómotoroknak. Kifinomult elektronikával és csúcsminőségű ABS rendszerrel rendszerrel rendelkezik, hogy csak párat említsünk kiváló tulajdonságai közül.

2021 BMW R 1250 GS Adventure

A legjobb túramotorok között meg kell említenünk a BMW által a negyven éves évfordulóra készült széria egy különleges darabját a GS Adventure-t, amelyet kifejezetten terepre specializáltan készítettek. Az alapverzió, a BMW R 1250 GS-t elsősorban a hosszabb, aszfalton megtett túrákra tervezték. Természetesen terepen is megállja a helyét, viszont kifejezetten ilyen körülményekre gyártották le a GS Adventure modellt. 1254 cm3-es, négyütemű motorral, 136 ló erejével érkezik.

A LED világításnak köszönhetően optimális látási viszonyok között vezethetjük az esetlegesen nehezebb körülmények között, akár esős, ködös, párás időben is. Ezt segítik az adaptív kanyarvilágítással és a Cruising Light funkcióval ellátott fényszórói. Ez a széria évek óta a BMW egyik bestseller modellje, így nyugodtan hagyatkozhatunk rá extrém körülmények között is. Automatikus menetstabilizáló rendszerrel, választható üzemmódokkal, szabadtéri audio rendszerrel és továbbfejlesztett ShiftCam technológiával rendelkezik, fűtött üléseivel és fogantyúival gondoskodva maximális kényelmünkről.

Összefoglalva, a legfontosabb, hogy pontosan legyünk tisztába igényeinkkel és ennek megfelelőn válasszuk meg a nekünk szükséges túraendúrót. Ha hobbi motorosok vagyunk és elsősorban a terep vonz minket, akkor érdemes egy BMW R 1250 GS Adventure-höz hasonló darabot választani. Ha a túrák mellett akár napi munkába járáshoz is szükségünk lenne egy jó motorra, akkor pedig például a Ducati Multistrada jó választás lehet.