Megfizethető luxus a hideg téli napokra

Szinte az összes modern gyártó beépíthető ülésfűtés által teszi még kényelmesebbé az autókat, így manapság nagyjából lehetetlen meglepni a gépjármű tulajdonosokat egy ilyen újítással. Viszont sok kérdés marad. Például egy ilyen rendszer miként működik, valóban előnyös-e és melyik fűtési lehetőség a legpraktikusabb? Az alábbiakban megpróbáljuk ezeket a kérdéseket a lehető legrészletesebben feltárni.

A beépíthető ülésfűtés teremtésének története

Lényegében a beépíthető ülésfűtés olyan elektromos eszköz, amit csatlakoztatnak az autó fedélzeti hálózatához. A funkció megteremtésének szükségessége már régen felmerült, de nem sikerült azonnal előállítani és nehéz megnevezni a találmány szerzőjét is. A gépjármű tulajdonosoknak igencsak hasznos rendszer feltalálásának címéért Amerika és Svédország is harcba szállt. Az előbbinek több esélye van az innováció bizonyítására, mivel az amerikaiak szabadalmaztak már hasonló ötletet korábban. De a svédek makacsul ragaszkodnak ahhoz, hogy ezzel az ötlettel ők rukkoltak elő.

Ezentúl nem kell többé fagyoskodni

A fűtött autósülések napjainkban nemcsak relevánsak, hanem szükségesek is. Természetesen ez egy szezonális jellegű funkció, mert a meleg évszakban csak a hőmérséklet előre nem tervezett csökkenésével jöhet jól. Ennek ellenére, minden autósnak érdemes figyelembe vennie ezt a lehetőséget, mivel ezeket úgy tervezték, hogy megakadályozzák az ülések kihűlését a hideg évszakban, így a sofőrnek és az utasoknak az utazás kényelmes, kellemes legyen, függetlenül az autó ablakán kívüli időjárástól.

Az utólagos ülésfűtés telepítése sem okoz már különösebb problémát, amit mindenképpen szakszervizben kell elvégeztetni, ha az opció nem volt gyárilag beépítve. Ez nemcsak az elektromos biztonság miatt elengedhetetlen, hanem azért is, mert szükséges a burkolat eltávolítása és a szerkezet rögzítése. A kérdés tisztán technikai oldala mellett, fontos a gombok kényelmes elrendezése is az ülésfűtés beszerelése során.

Felbecsülhetetlen előnyöket hozott ez az újítás

Az üzletekben bemutatott választék elég széles ahhoz, hogy minden vásárló kiválaszthassa a neki megfelelő készletet. Ezek elsősorban német, orosz és kínai gyártók termékei. Amint azt a gyakorlat mutatja, a német gyártmányok a legmegbízhatóbbak, egyetlen hátrányuk a viszonylag magas ár. De ezek a beépíthető ülésfűtések abszolút univerzálisak, bármilyen autóban használhatóak, az első és a hátsó üléseken egyaránt. Emellett többfokú túlmelegedés elleni védelemmel és két üzemmóddal rendelkeznek.

Ebben a termékkategóriában a Kínában gyártottak olcsóbbak. Talán ez az egyetlen előnyük, mivel a megbízhatóságukról aligha lehet beszélni, ugyanis a gyártásuk során a legolcsóbb anyagokat használják, a költségek csökkentése végett. A kínai beépíthető ülésfűtések bekapcsoló gombja könnyen eltörhet, a vezetékek kiéghetnek és a hőáramlás gyakran egyenetlen. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a kiégett ülésfűtés például rövidzárlatot okozhat a jármű vezetékeiben vagy tüzet idézhet elő az utastérben. Ebben az esetben nem érdemes kockáztatni, mivel a megtakarítás igencsak kétséges.

Vannak telepítést nem igénylő lehetőségek

A legegyszerűbb alternatívát a szivargyújtós ülésfűtés telepítése kínálja. Természetesen a beépített fűtés sokkal kényelmesebb és esztétikusabb a rejtett vezetékekkel, gombokkal és minden mással, de az ára is jóval magasabb kategóriát képvisel. A szivargyújtós ülésfűtés fő előnye a spártai egyszerűség. Ami a hiányosságokat illeti, azok már régóta ismertek. Esztétikai megjelenés szempontjából az ilyen termékek nem harmonizálnak jól a belsővel. A villanyszerelő arra emlékeztet, hogy amikor megpróbáljuk legalább a két első ülést melegíteni, ismeretlen minőségű adaptert kell vásárolni, mert nem kapcsolhatunk be két csatlakozót egy konnektorba. Az akkumulátor pedig lemerül, ha szivargyújtós ülésfűtés aljzata folyamatosan áram alatt van. Végül el kell mondani, hogy a beépíthető ülésfűtés ára nem túl magas és a kellemes hatása a téli zord időben minden várakozást felülmúl.

yatoo